Aquesta es la proposta de taller de Sitesize per l’exposició
Relat de les belles coses falses, una exposició de paisatges:
#Media Art Terrae, geopolítica i creativitat a la mediterrània.
Dissabte 15 de novembre 11h – 14 h. Sala d’actes ARTS SANTA MÒNICA, Barcelona
#ART: la cultura i l’art a la conca del Mediterrani com la supervivència d’uns valors i la reinvenció d’una nova cultura dels comuns. Propostes per a una nova Mediterrània.
A la constatació que pot tenir la consideració del Mediterrani com espai cultural i geopolític, cal en aquest moment afegir tot un seguit de revisions crítiques que enllacen aquesta tradició amb les situacions d’emergència social, ambiental i econòmica; enfront de les quals la construcció cultural ha de refer, actualitzar i anticipar arguments que permetin traçar recorreguts de cohesió social, equilibri mediambiental, sostenibilitat i projecció democràtica reals.
La sessió de taller es planteja com una aproximació al projecte #Media-Art-Terrae en l’escenari de la ciutat de Barcelona.
http://mediarterrae.wordpress.com
Relat de les belles coses falses, una exposició de paisatges Cap lloc no és un paisatge si abans l’art no s’hi fixa i no el fixa en forma de representació artística. Aquesta és la idea que fonamenta Relat de belles coses falses, una exposició de paisatges que, a través d’una trentena d’obres de llenguatges i procedències molt diversos, recorre i proposa diferents maneres de crear el paisatge.
Els darrers anys, el paisatge coneix un apogeu que el referma com a tema estrella de les arts visuals, una categoria que manté des de fa més d’un segle i mig. Com aconsegueix anar reeditant aquest interès? Precisament a través de la seva capacitat de renovació, que permanentment el porta a trobar nous “territoris” per representar. El recorregut que segueix el paisatge és la història d’una ampliació d’interessos, d’una evolució que ha anat incorporant visions noves, inèdites i sovint inesperades.
Activitats de l’exposició:
15 de novembre
“Pedagogies de l’espai representat: territoris, perspectives i experiències I”
9:30 h – 11h. Visita guiada a la exposició
11h – 14 h. Sala d’actes. Taller “Media Art Terrae: geopolítica i creativitat a la
Mediterrània” amb Sitesize.
16 h – 19 h. Sala d’actes. Taller “In the morning I perform: body, gender and
landscape” amb Les Salonnieres.
22 de novembre
“Pedagogies de l’espai representat: territoris, perspectives i experiències II”
9:30 h -12:30 h. Sala d’actes. Taller “Flagscape: Imaginari visual, mapes i
paisatges culturals» amb Alfred Porres.
12:45 h – 14 h. Sala d’actes. Taula rodona i debat amb Sitesize, Alfred Porres i
Salonnieres.
*projecte Media Art Terrae